New News
14 May 2010
Rose: Social Media Significantly Affects Purchase Behavior
В период проведения 42-го Всемирного конгресса Международной рекламной ассоциации (IAA) 12-14 мая агентство «Роуз креативные стратегии» объявляет о результатах ИССЛЕДОВАНИЯ РОССИЙСКИХ СОЦИАЛЬНЫХ МЕДИА 2010, которое проводилось среди 5300 российских интернет-пользователей, а также о результатах опроса СМИ среди 95 российских журналистов. «Роуз» является одним из ведущих агентств и официальным агентством Конгресса по продвижению в социальных сетях. Исследование было проведено совместно с компанией HeadHunter в апреле 2010 г.
Согласно результатам исследования, “волна” социальных медиа захлестнула российских потребителей: 89% из них имеют аккаунты в соцсетях, 51% являются ежедневными посетителями блогов, 40% высказывают мнения или оставляют комментарии о купленных товарах в блогах и постах, 28% респондентов читают информацию о продукте перед его покупкой. Возможно, самым существенным фактом данного исследования является то, что 24%, то есть каждый четвертый российский интернет пользователь полагается на социальные медиа при выборе товара для покупки.
Результаты данного исследования лишний раз подчеркивают возможности и преимущества для маркетологов вступить в прямой диалог с потребителями посредством соцсетей и социальных медиасервисов и, взаимодействуя с ними, повысить лояльность к брендам.
Исследование подтвердило, что российские пользователи являются самыми активными в социальных сетях – 49% респондентов проводят в них более 5 часов каждый месяц и 24% – более 20 часов. Эта статистика наиболее показательна при сравнении с результатами исследования, проведенного сomScore в 2009 году, относительно времени, проводимого интернет-пользователями разных стран в соцсетях. В соответствии с этим исследованием, пользователи проводят в среднем 4,5 часа в соцсетях и медиа в США, Германии или Великобритании. 72% респондентов считают, что социальные сети влияют на то, как люди общаются друг с другом.
"Социальные медиа достаточно быстро стали важным элементом многих программ и кампаний клиентов нашего агентства. Однако, поскольку информация о соцмедиа в России крайне скудна и ограничена, мы решили провести собственное масштабное исследование, – говорит Галина Савина, генеральный директор «Роуз». И поскольку мы тесно сотрудничаем с Международной рекламной ассоциацией (IAA) с момента открытия ее отделения в России, мы решили, что это самое подходящее время для объявления ключевых данных исследования,» – добавила она.
Основатель агентства Джон Роуз и Галина Савина были соучредителями российского отделения IAA в 1991 г. Савина занимала должность главы российского отделения International Advertising Associaton (IAA) с 1993 по 1999 гг.
Агентство также провело ОПРОС ПРЕДСТАВИТЕЛЕЙ РОССИЙСКИХ СМИ, в котором приняло участие 95 журналистов из ключевых городов России.
Исследование показало, что 78% журналистов используют социальные медиа при поиске материала для статей. 72% считают, что информация, почерпнутая из соцсетей, делает их статьи более интересными. «Это означает, что теперь потребители создают материалы для СМИ вместе с журналистами», – отмечает Галина Савина.
Опрос СМИ также показал, что 54% респондентов ведут собственные блоги или микроблоги, что демонстрирует факт значительного проникновения соцсетей в профессиональную деятельность журналистов, вне зависимости от политики их издания.
Полные результаты исследования будут доступны для клиентов агентства и компаний-партнеров. Агентство планирует и в дальнейшем проводить подобные исследования на постоянной основе.
Также «Роуз» планирует проведение серии семинаров и вебинаров на тему маркетинга в социальных медиа с целью обмена опытом и предоставления полезной информации игрокам рынка.
«Роуз» было создано как первое независимое рекламное агентство в бывшем Советском Союзе в 1989 году. Сегодня оно занимает лидирующие позиции в области маркетинга, PR и услуг по продвижению. Агентство также предоставляет услуги по продвижению в соцсетях и цифрового маркетинга.
Об агентстве «Роуз креативные стратегии»Мы – специалисты в области маркетинга...профессиональные рассказчики, в портфолио которых такие лидирующие международные компании, как Bristol-Myers Squibb, Citibank, Сoca-Cola, Gilette, GlaxoSmithKline, Michelin, Monsanto, Panerai, Pfizer, Procter & Gamble, Samsung, Тунисское Бюро по туризму и Volvo. Они обратились к нам за экспертными знаниями, креативными решениями и чтобы опереться на наш 25-летний опыт работы в индустрии для создания и пересказа их бренд историй. What's Your Story?
Rose Creative Strategies Advertising | Public Relations | Social Media | Events | Promotion
www.rose.ruOld news
17 November 2020
Useful and Healthy Habits by Rose and Peppa Pig
10 August 2020
Rose Joins Mobile Gaming
24 April 2020
Rose produces video messaging for leading olive oil brand while observing strict Russian stay-at-home orders
18 February 2020
ROSE ADDS HEAT TO ITS PORTFOLIO Agency Will Promote The Legendary TABASCO® Brand Pepper Sauce
14 December 2018
ROSE Agency and Mifroma – A Cooking Show In The Swiss Style
20 September 2018
Rose Agency promotes a new brand of TECHNO smartphones in Russia
16 August 2018
"ROSE" PROMOTES FILIPPO BERIO – THE FIRST AND LAST NAME IN OLIVE OIL
6 April 2018
ROSE Agency Promotes Lexus Music Experience – Music of New Impressions
12 March 2018
Rose Agency Supports Irdeto at CSTB 2018
31 August 2017
Tunisia Launches Interactive Digital Virtual "Travel Bubble" Campaign In Russia
3 July 2017
Rose Rediscovers The Pearl Of The Mediterranean
21 June 2017
Rose Opens the Door for Media to the Lexus Dome
11 May 2017
Rose Promotes Active Lifestyle Benefits Of New Jaybird Headset & UE WONDERBOOM Speaker
10 March 2017
Lavazza Becomes Social With Rose in Russia
21 February 2017
Rose Gathers Leading IT Media For Irdeto at CSTB 2017 Exhibition
20 February 2017
Rose Supports Neffos X1 Series Smartphones Launch
10 January 2017
Rose And Lexus Invited Journalists To Film Set
23 September 2016
Rose Unveils The New Cuban Consumer Survey At Their Presentation In Havana
8 September 2016
Rose Takes The Wheel At Lexus
1 July 2016
Meet The New Cuban Consumer: Earning More, Working In The New Private Sector, Eager To Spend And Connected Online (Just Barely)
26 May 2016
TP-LINK Rings Up Rose For Its Neffos Smartphone Public Relations and Social Media Account
25 April 2016
Candy & Hoover Go Social With Rose
29 February 2016
Rose Refuels Shell’s Russia BTL Communications
18 December 2015
Rose To Launch First Public Relations Agency In Cuba
2 November 2015
Facebook Is The Leading Social Media Tool For Russian Businesses According To New Rose Survey
28 October 2015
ROSE Welcomes Malaysian Minister Of Tourism and Culture To Moscow For “Days Of Malaysia”
7 October 2015
Rose Secretly Creates Massive 10 000 Square Meter ‘Crop Circle’ Watch In Rostov For Samsung’s New Circular Gear S2 Launch In Russia
26 June 2015
Rose and Samsung Launched «LivePages» Mobile App
26 May 2015
Rose and TEEKANNE to promote tea with a German attitude
15 May 2015
Rose and Samsung present the premium line-up of curved SUHD Televisions
24 April 2015
Rose and Samsung bring Russia’s famed “Yasnaya Polyana” Leo Tolstoy Literary Awards to the rest of the world
3 April 2015
Rose and Samsung bring the new GALAXY S6 to the catwalk
18 March 2015
Rose presents insider’s tips to Portugal’s Real Estate Market
24 November 2014
Rose brings Starbucks coffee & chocolate together for media tasting
28 October 2014
Rose goes on the road with Samsung to Russia's regions
22 October 2014
Samsung and Rose: Preserving literary traditions with the “Yasnaya Polyana” Leo Tolstoy award for literature
2 October 2014
Rose Manages Media Relations for Samsung Enterprise Mobility Forum
12 September 2014
Rose Wins Tourism Malaysia Account - Again
2 July 2014
Rose Tells A Thinner, Larger And Brighter Story For Samsung.
22 June 2014
Rose Brings the Spirit of Malaysia to Moscow Park
5 June 2014
Rose Helps Samsung Get Down To Business
26 April 2014
Rose Whips Up A Sweet Media Event For Shake Shack
24 March 2014
Rose Wins BalaBit Public Relations Account
20 March 2014
Rose Makes Malaysia Fashionable at MITT 2014
3 February 2014
Rose Promotes “Visit Malaysia 2014” Program in Media Across Russia and CIS
26 December 2013
Rose Helps Shake Shack Spread Burgerism in Russia
3 June 2013
Rose Helps Float Panerai Mediterranean Regatta
13 May 2013
Rose Wins Starbucks Marketing Account
6 May 2013
Rose Agency Supports Tourism Malaysia During KITF 2013 Trade Show
5 April 2013
Rose Wins Fazer Digital Marketing Account
6 March 2013
Rose Brings Trendsetters To Damiani Boutique Opening in Moscow
20 February 2013
Rose Helps Samsung Launch Olympic Sponsorship Campaign
14 February 2013
Rose Supports Irdeto at CSTB Exhibition
10 November 2012
Rose Brings Press to Malaysia
20 July 2012
Rose Wins Radius Group
20 May 2012
Rose Introduces NOMINIUM to Russian Market
21 September 2011
Rose Wins Travelmenu
15 August 2011
Rose Wins Junior Hockey League
12 August 2011
Rose: What Kind of Reward Motivates Buyers?
9 September 2010
Rose Creates Samsung "Cinemania" Contest on Facebook
11 June 2010
Rose: Whatever You Wanted to Know About Social Media but Were Afraid to Ask
10 June 2010
Rose/TLC Launches "A Year of Entertainment" Promotion for Braun
14 May 2010
Rose: Social Media Significantly Affects Purchase Behavior
21 April 2010
One Year in Cinema – With Gilette
2 April 2010
Rose/TLC Produces "Take a Break with Scotch Brite!" Promotion
2 April 2010
Rose Distributes Cash With Home Credit Bank
24 March 2010
Rose Promotes IAA World Advertising Congress in Social Networks
23 March 2010
One Year in Cinema – With Gilette
23 March 2010
Rose Announces Survey Results on the Role of Social Networks
2 March 2010
Rose/TLC Creates Rolsen Promotion
2 March 2010
Rose Launches Cinema Promotion For Rolsen
10 February 2010
Rose Will Promote the Unique Watch Brand Richard Mille in Russia
27 January 2010
Rose and Samsung Present New Refrigerators in a Cool Venue
24 November 2009
Rose and Panerai Master the Fleet
19 October 2009
Rose Communicates Ultrathin Approach, Weighty Result for Samsung
19 October 2009
Rose and Panerai Unveil Galileo Exhibition
5 October 2009
Rose General Director, Galina Savina, one of Kommersant's "1000 Most Professional Russian Managers"
22 September 2009
Rose Escorts Russian Journalists to Panarai Regatta in Sardinia
21 September 2009
Rose Holds Online Conference
8 September 2009
Sony, Intel and TLC Marketing bring luck
19 August 2009
Sony, Intel and TLC Marketing bring luck
27 July 2009
Rose Brings Media to New Samsung Factory in Kaluga
15 July 2009
Rose Helps Introduce New Vacuum Cleaners
3 July 2009
Rose Helps PANERAI Kick-off Summer with Summer Fair
29 June 2009
Rose Supports Samsung TV Presentation in Large Format
5 June 2009
Rose Supports "Tail Wind" Press Tour For Panerai
29 May 2009
Rose Supports "Tough" Presentation Of New Samsung HDD
25 May 2009
Rose Shares Its Experience In Luxury Products Marketing
7 May 2009
Rose Runs Mediterranean Press Tour For Tunisia
22 April 2009
Rose Introduces Samsung Touch-phones
13 March 2009
Rose Creates Ad Series For Alinga Consulting
3 March 2009
Rose Continues Cooperation With The Tunisia Tourism Bureau